30 seconden circuitje!

Schermafbeelding 2016-02-16 om 20.51.21

Afgelopen keer heb ik mijn ervaringen gedeeld over het 30 seconden circuitje. Voor de fanatiekelingen onder ons heb ik deze hieronder uitgeschreven!

  • Squats, zorg er hierbij voor dat je knieën niet voorbij je tenen komen,
  • Opdrukken, denk aan je ademhaling en doe het vooral rustig op je eigen tempo!
  • Jumping lunges, deze even overslaan als je blessures hebt!
  • Toe touches, goed voor de buikspieren! Op je rug, benen gestrekt en 90 graden omhoog en met je handen je tenen aanraken. (Of in ieder geval in de buurt)
  • Dips. Onder het motto van ‘en als het te zwaar is, pak je er gewoon een stoel bij’, Handen achter je op de zitting en jezelf naar beneden laten zakken (en weer omhoog komen natuurlijk). Vind je deze oefening te makkelijk? Zet een gewicht op je ‘schoot’!
  • Bicycle crunch, deze heeft geen uitleg nodig toch?
  • Squathouding vasthouden, bovenbenen 90 graden met de grond, knieën niet voorbij je tenen en vasthouden maar!
  • Zeehonden, mag met geluid als je je daar prettig bij voelt
  • Burpees, deze staat bovenaan mijn ‘iel’ lijst, maar ontzettend goed voor de spieren én je conditie!
  • Roll outs, deze doe je dus met een abwheel. Heb je geen abwheel? Gebruik een t-shirt op een gladde vloer!
  • Step ups, die kennen we allemaal wel toch?
  • Plank, nog zo’n recordhouder op de iel lijst, maar ook weer ontzettend goed voor de spieren!

Het is dus de bedoeling dat je elke oefening 30 seconden doet. Tussen de oefeningen door pak je 30 seconden rust, in deze rust kun je vast de houding voor de volgende oefening aannemen. Probeer jezelf uit te dagen en elke keer de oefeningen vaker te herhalen, je zult zien dat het na een paar weken makkelijker gaat! Daag jezelf nog meer uit door de rustmomenten korter te maken!

Rest mij niets anders dan te zeggen: Work that abs! Enneh, Succes met de spierpijn! (:

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *